Det har varit två roliga dagar. Igår åkte hela min familj + Julie's föräldrar ner till Monterey för att gå till Aquariumet och bo på hotell. När vi kom ner så hade våra rum inte blivit klara än så vi åkte till Dennis the Menace park. Det fanns tre olika klätterstälningar, en labyrint, tunnel,en hängbro och en annan bro. Det var inte bara barnen som hade det roligt där, haha. Vi var där i någon timme tills rummen var klara, åkte då tillbaka till hotellet och bar upp våra saker till rummet. För första gången någonsin så har jag varit med om att en av personalen tar bilen och parkerar den. Inte jättecoolt kanske, men ändå.

Efter att vi hade lämnat våra saker så tog vi en trolley till aquariumet. Trolley är en buss ungefär, fast mycket sötare. Om ni vet hur spårvagnarna i San Fransisco ser ut så är denna liknande, förutom att de inte går på räls. När vi kom fram var klockan redan 16.30 och det stänger kl 18 så det blev inget långt besök. Vi har årspass där så det spelar egentligen ingen roll. Vid 17.30 gick vi ut för att hitta någonstans att äta. Det slutade på The Fish Hopper. En mysig restaurang med massvis av sea food. Jag åt svärdfisk. Det var så gott!! Jag var skeptisk till om jag skulle tycka om det, men det gjorde jag! Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet och sov.

Idag vaknade vi runt 8 och började göra oss iordning för att åka till aquariumet igen. Fast först frukost! Vi åkte till ett frukostcafé. Jag beställde 2 pannkakor med valnötter, banan och choklad i. Vad jag inte visste när jag beställde var att en pannkaka hade samma radie som min tallrik. Med andra ord ca 12cm. Jag åt hälften av båda pannkakorna, sen var jag mätt tills efter lunch, haha. I aquariumet så kollade vi på fiskar, ganska självklart, och åt även lunch där. Vi lämnade strax efter lunch för att åka hem igen då jag och Julie hade vår spanska klass ikväll.

På vägen hem så fick jag ett SMS av Kathi som undrade om jag ville följa med till Seattle en helg i oktober. Svaret på det var JA! Jag, hon och kanske 2 till ska äta middag imon och bestämma detaljer, är så taggad!

Jag och Julie pratade också om att jag kanske kunde ta en dykarkurs som skulle räknas under mina credits. Isf skulle jag få dykarcertifikat osv. Skulle vara så awesome! Funderar på att kanske ta den även om jag inte kan räkna in den i plugget som jag måste göra här, men får hålla tummarna.

Spanska kursen idag gick helt okay. Vi gick vidare till substantiv i plural + alfabetet + nummer. Ge mig 6 veckor till så ska jag kunna prata spanska! (Kanske lite iaf...)

Nu ska jag sova iaf. Imon ska jag, barnen och deras mormor och morfar åka till ett zoo. Mycket äventyr på få dagar. Men vi har det kul! Godnatt!